První stránky
o brněnském podzemí
Zde je prostor
pro Vaše logo
a ikonu
nebo reklamu,
i výměnný systém.
Na tento úžasný systém jsem narazil až o vánocích 2012 na zahraničních Youtube videích. Do té doby jsem vůbec takovém systému nevěděl, ani nikde v ČR neslyšel a nečetl! To video je skutečně lahůdka, alespoň mě to tedy dostalo, ta detailnost a přesnost, s jakou je to udělané a nastavené.
Jak funguje KOPÍRKA, vysvětluji na stránce Duplexů Šumavská. Ve zdejším rozvaděči (na videu) jsou přímo vedle relátek instalovány hned dvě kopírky. Nejedná se navíc jenom o svisle pohyblivý jezdec na řetízcích a převodech, ale na videu je vidět jakási další pohyblivá část na jezdci každém, která po dojetí "do patra" se ještě začne posouvat chvíli! Předpokládám, že to souvisí s nějakým časovým intervalem kabiny, možná její dojezd, možná otevírání dveří.
Kopírky jezdí vedle sebe dvě, ale když jsem se na to díval po desáté, došlo mi, a je to tam i vidět, že obě svislé pohyblivé kopírky jsou spojeny na jednom řetězu (ten druhý je dojížděcí, pro ten pohyb podčástí na kopírkách) a když se pohybuje jedna, tak v opačném směru stejnětak i druhá. O to je to zvláštnější - přece nejezdí dvě kabiny stejně? Prvně jsem zařadil tento systém v menu pod Duplexy, ale nyní chápu, že asi nejde o dva výtahy, ale o jakousi zdvojenou kopírku, jen nevím, na co tedy tolik kontaktů... Jasné však je, že levá i pravá jezdící část jsou na jednom řetězu a jejich pohyb je tedy vzájemný naprosto. Možná, že jedna kopírka je patrová, řeší logiku polohy kabiny, a druhá vedlejší kopírka je světelná, spíná signalizaci pater. Ale stále mi to vrtá hlavou, já bych sestrojil jednu kopírku (širší jezdec) na všechny funkce a kontakty...
Myslím si, že správné nadšence to video a ten systém musí nadchnout :-)
Ještě se tedy vraťme k záběrům z videa:
Pohled na svisle pohyblivé 2 kopírky v rozvaděči
Detail pohyblivé části na pohyblivém jezdci kopírky
Ještě další detail
Svislé drážky - posuvníky pro přesné nastavení polohy kontaktů (času sepnutí) - smyslem tu je asi skutečně dojíždění kabiny do patra a možná i to načasování dveří...
Pokud jste takový systém někde viděli (výtaháři v zahraničí), nebo o tom něco víte konkrétně, podělte se se mnou :-)