První stránky
o brněnském podzemí
Zde je prostor
pro Vaše logo
a ikonu
nebo reklamu,
i výměnný systém.
Logika řízení jízdy výtahu vyplývá z kladených požadavků a typu objektu - domu, nebo případně z přítomnosti osoby sedící v kabině a ovládající jízdu kabiny podle požadavků vně i uvnitř logikou ještě jinou. V některých, hlavně nákladních kabinách, se nachází na ovládacím panelu i zamykací tlačítko nebo fabka, kterým se upřednostní kabinová volba a vypíná sběrný systém požadavků ze stanic vně výtahu.
Běžná řídící logika jednoho samotného výtahu se nazývá SIMPLEX. Pokud jsou výtahy dva a mají společné řízení - vyřizování vnějších objednávek, aby přijel a zastavil jeden z výtahů, který zrovna projíždí tím směrem, případně je blíže, jde o zapojení DUPLEX. Vyjímečně v případě řízení tří výtahů jde o systém TRIPLEX. Vyjimkou je také např. zapojení čtveřic výtahů výškových budov v Brně na Šumavské, kde jde o systém Duplex Quatro - logika řízení je vždy pro dvojici výtahů, ale režim parkování, a jiné, se mohou řídit společně.
Některá schemata zapojení SIMPLEX:
Více o logice a řízení jednoho výtahu - na stránce LOGIKA ŘÍZENÍ.
Přesnější popis je například popsán v knize
Červenka - Ruml
Výtahy - opravy a údržba
SNTL 1976
ze které jsou přefoceny i zdejší schemata.