První stránky
o brněnském podzemí
Zde je prostor
pro Vaše logo
a ikonu
nebo reklamu,
i výměnný systém.
Silovou částí je označeno zapojení - napájení motoru fázemi přes stykače a jističe. Část, kde tečou větší proudy. Zde je jednak jištění přes jističe, a jednak rozhodování o směru jízdy pomocí příslušných směrových stykačů. Ty jsou zapojeny s ochranou proti reverzaci - aby nemohly být sepnuty oba najednou (většinou jištěno i mechanicky, že kovové táhlo dovolí přítah kotvy jednoho stykače, ale ne obou zaráz). Pokud je výtah dvourychlostní, je o to rozšířena silová část samozřejmě. Buďto jde o fyzicky dva motory na jednom výtahovém stroji, kde každý má jinou svoji rychlost, nebo případně jiné zapojení pro pomalejší běh, dříve přes velké rezistory.
Novější výtahy používají frekvenční měnič a ten má naprogramovánu křivku rozjezdu a křivku dojezdovou, což je řízeno clonkami a snímači polohy v šachtě výtahu.
Některá schemata zapojení SIMPLEX:
Zapojení z roku 1985 pro typ VRN rozvaděče
Zapojení z roku 1970 pro typ VRN rozvaděče
Tuto stránku někdy více dodělám...
Přesnější popis je například popsán v knize
Červenka - Ruml
Výtahy - opravy a údržba
SNTL 1976
ze které jsou přefoceny i mnohá schemata na tomto webu.