Zapojení výtahů
Řídící jednotka Betacontrol
Do původních rozvaděčů se montovala jako náhrada za původní patrovou a silovou vložku, místo releového řízení. Jde o velice vychytaný systém, může obsluhovat až 20 stanic, její displej na přední části zobrazuje aktuální stav a průběh činnosti výtahu / programu, nebo diagnostikuje a přesně zobrazí pomocí čísla - kódu, o jakou poruchu nebo nastalou chybu se jedná, což urychlí opravu výtahu. Tato jednotka hlídá i sama sebe a všechny pochody včetně přehřátí motoru.
- 10/2015 - Doplnil jsem schemata zapojení řídící jednotky VTA pro případ
bez použití frekvenčního měniče (pro starý výtah bez plynulého zpomalování při dojíždění). Stahněte si to kompletně v RARu, 8 schemat i s variantou dojíždění pomocí druhého motoru:
RAR (1MB)
Údaje, propojení s tlačítkovými ovladači, ovládacím tablem v kabině včetně grafických a číslicových displejí a jiných zařízení se děje přes sběrnice a expandéry a pomocí plochých vícežilových kabelů (vodičů). Výtahy řízené touto jednotkou, jsou vysoce bezpečné, protože systém je naprogramován tak, aby nedovolil jízdu v žádné abnormální situaci, neustále diagnostikuje všechny funkce a všechno dění.
K této jednotce náleží "zkrácený manuál", ale i ten má 98 stran. Obsahuje všechno potřebné nastavení, vyhodnocení diagnostiky a kódově sdělené zprávy - popis chyb a jejich možných příčin, byl jsem překvapený, jak až dokonalé to je.
Celý web by mohl být věnován jenom této jednotce. Smyslem webu ale je, spíše poskytnout určitý náhled do problematiky, určitou exkurzi a ne plný popis úplně všeho, to by asi omrzelo i větší nadšence. Jen dodám, že jednotka Betacontrol samozřejmě umí komunikovat i s frekvenčním měničem a používá se i v nových nejmodernějších výtazích s příjemným měkkým dojezdem kabiny do stanice.
To není reklama pro Betacontrol (něco by zaplatit ale mohli) :-)
- pokud Vaše firma používá nebo produkuje jiné systémy, poskytněte mi materiály, fotodokumentaci a já je samozřejmě také rád představím na mých všeobecných stránkách o výtazích :-)
Takže
zapojení a popis výtahu s Betacontrol jednotkou,
pro větší zobrazení si případně lze tu a tam na aktivní fotky kliknout:
Následná fota už se klikem nezvětší:
.
.
.
.
A další fota už zase klikem zvětšíte:
Betacontrol umožňuje krom normálního režimu jízdy ještě Revizní jízdu, Servisní jízdu, Nouzovou jízdu a další a další vymoženosti, co jen člověka nebo servisáka napadne. Jediné co chybí, je režim, který by ty vymoženosti degradoval a umožňoval jednodušeji si zapojit Betacontrol jako domácí simulátor, aniž by mu vadilo, že nemám v panelákovém bytě motor, šachtu a řadu dalších nezbytností pro funkční simulaci.
Hledám ochotného výtaháře, který mi se zapojením rozvaděče s frekvenčákem a Betacontrol jednotkou pomůže!
Pokud máte (vyfocené alespoň) ještě jiné schéma zapojení výtahu, než jsou zde uvedena, pošlete mi je prosím alespoň elektronicky :-)
Pro zpestření:
Ovládací skříň na stropě moderních výtahů
Zpět nahoru >> klik
Hlavní menu >> Co hledám a sháním
o stránku
Víte - li o starém výtahu, ukážete mi strojovnu, poskytnete fotky, svůj příběh... >>>
www.STAREVYTAHY.cz
webmaster: Kamil Pokorný
email:
© 2020
Partner tohoto projektu: