První stránky
o brněnském podzemí
Zde je prostor
pro Vaše logo
a ikonu
nebo reklamu,
i výměnný systém.
Následné fotky poslal čtenář z Brna, já je pak jen upravil a udělal výřezy. Některá místa bývají při běžném focení a zvláště focení bez blesku nebo mobilem, ve stínu, a velmi temná. Proto používám speciální úpravy fotek, aby vylezla každá část stroje, rozvaděče... někdy se tím však zvýrazní i každá nečistota, nerovnost povrchu, a tak se to pak snažím balancovat nejen nejvhodnějším nastavením efektu zesvětlení, prokreslení, "oživení" nebo nasycení, ale pak i vybalancovat s fotkou původní, aby nebyl efekt přehnaný, až nepřirozený. Snad se mi to celkem daří.
Jako téměř všude u výtahů, i u těchto v Medlánkách, se projevuje mnohaletá zašlost, přítomnost prachu a nečistot, které se přecejen postupně dostanou i do releového rozvaděče, prostě typická "patina" výtahů, mastnota, špína, proto se i výtahářskému řemeslu hojně přezdívalo "černé řemeslo". Platí to pak doslovně, jak při montáži výtahů, pak i při jeho servisu a hlavně opravách nebo výměnách některých opotřebovaných nebo vadných součástí.
Několik záběrů:
Železné dveře nákladního výtahu v hale Medlánky
Detail cedulí výtahu
Hlavní vypínač výtahu
Typické litinové ovládací tablo s chráněnými tlačítky
Releový rozvaděč na první pohled prozrazuje, že moc pater tu nebude.
Schema zapojení výtahu, ovšem pro 7 pater (VKR 40/7).
Další zapojení - "Výtahová kombinace" RSU 6 - také to vidím poprvé...
Výtahový stroj - motor, brzda, převodovka
Výrobní štítek motoru
Oranžová hnací osa s ozubenými koly pro posun gallova řetězu
Ozubené kolo má plechové krytí kvůli prachu i úrazu
Boční pohled
A ještě jeden pohled, lepší detail mechaniky koncového spínače
Motor a stroj dalšího výtahu v hale. Omluvte kvalitu, vytáhl jsem, co se dalo.
A další "chudší" rozvaděč pro úplné minimum pater
Popisný štítek výtahu - doplněna novější dokumentace